Bruktbiltest: Audi e-tron
e-tron var den første elbilen fra Audi. Å si at den ble en suksess her hjemme er ikke å ta for hardt i. Bilen som gjerne hadde en prislapp på rundt 800.000 kroner, ble Norges mest solgte i 2020.
Selvfølgelig var det et smart trekk av Audi å lage elektrisk familie-SUV, med god plass til bagasje og firehjulsdrift. Selvfølgelig med Audis velkjente premium-følelse på toppen av det hele.
Dessuten hadde Audi, garantert helt bevisst, ikke valgt et utagerende innvendig design, slik som en konkurrent fra USA hadde gjort. Her var det pent, ryddig og forutsigbart.
Kom man fra en annen Audi-modell, ville man kjenne seg igjen. Dessuten ble den nok ansett som et tryggere og mer forutsigbart kjøp enn Jaguar i-Pace som kom på cirka samme tid.
I Norge nærmer vi oss nå så smått 30.000 biler. Det gir et godt utvalg også på bruktmarkedet.
Les kundenes anmeldelser av Audi e-tron her:
Dette må du betale for den nå
Litt a-typisk – her er det ikke de eldste bilene som er de billigste, men e-tron 50 med den mindre batteripakka og dertil rekkevidde. Her får du nå tre år gamle biler til under 350.000 kroner. De har da ofte gått 100.000 kilometer, eller noe over. De er ofte ikke mest velutstyrt.
En to gammel e-tron 55, som har gått 60.000 får du for rundt 450.000 kroner.
De eldste bilene er nå utenfor nybilgaranti. Det krever en del ekstra av kjøper i forhold til man må være oppmerksom på. I videoen til denne saken får du vite både hva det er – og mer til.
VIDEO: Se hele testen av Audi e-tron her
Saken er publisert på Broom TV2 19.03.2023.